Az animált képregény projekt tervezésének talán legnehezebb része a szerkesztő kitalálása. Egyszerre kell könnyen kezelhetőnek, és intuitívnak lennie. Minden funkciót el kell tudni érni pár kattintással, és megérthetőnek kell lennie próbálkozással
Adódna az ötlet, hogy használjuk fel valamilyen már létező program, vagy tárgy analógiáját. Lássuk pár ötletemet:
Adobe flash editor:Ha animációról van szó ez tűnne a legkézenfekvőbb választásnak. Kulcspontok és köztük definiált átmenetek. Előnye, hogy megvalósítása egyszerű, hiszen végülis flash-logika szerint működne teljesen. Hátránya, hogy az átlag emberek számára nehezen kezelhető lehet. Kétlem, hogy megérné az egyszeri blogernek megtanulnia ezt a furcsa absztrakciós formát.
Forgatókönyv forma:A történet, és a párbeszéd megjelenítésére tökéletesen alkalmas a forgatókönyves forma. Nem véletlen, hiszen erre találták ki. Az egymást követő mozgások,akciók, és párbeszédes elemek könnyen kezelhetőek lennének így, az idő mentén kiterítve. Hátrányának azt látom, hogy nem úgy jelenik meg, mint ahogy a végső mű fog.